Pohledy do vesmíru

Autor: Antonín Rükl

publisher: Aventinum

Výpravná publikace našeho předního astronoma nabízí čtenáři ve 12 obrazech úvodní kapitoly jakýsi virtuální let vesmírem od vzdálených galaxií k Zemi, aby se posléze v dalších kapitolách postupně a podrobněji seznámil s kosmickými objekty a jejich soustavami v opačném pořadí od nejbližších k nejvzdálenějším (Země, Měsíc, Slunce, planety, hvězdy a galaxie). Kniha je doplněna mapami hvězdné oblohy

Zlaté století astronomie

publisher: Aventinum

20. století bylo bohaté na velké astronomické události a objevy. Bezprostřední inspirací k sestavení této knihy byl stejnojmenný televizní seriál, který vybíral nejen popis ztrhujících výsledků soudobé astronomie, ale i vylíčení cest a okolností, které k novým epochálním objevům vedly. Kniha vzdává také hold všem slavným i pozapomenutým ženám a mužům, kteří se zasloužili o dnešní převratné

Slunce dalekohledem

Autor: Michal Švanda

publisher: Aventinum

Každou vteřinu se na Slunci něco děje, a aby se zájemci o toto dění mohli na Slunce dívat, vyšla tato publikace. Zájemci o studium Slunce mají dnes vhodnou astronomickou literaturu i techniku. Ale i tak se z naší publikace mohou dozvědět o tom, co a jak lze na Slunci vidět, i jakou zvolit techniku pozorování. Tato publikace zároveň doplňuje již vydané příručky Měsíc dalekohledem, Sluneční

Sluneční soustava dalekohledem

Autor: Kolektiv autorů - Jiří Dušek,Marek Kolasa

publisher: Aventinum

Vypravte se s námi za nočními svítícími oblaky, polárními zářemi, meteory, zodiakálním světlem či umělými družicemi. Planety se snadno hledají a lze se na ně dívat i na městské obloze, trpící světelným znečištěním. Vychutnejme si při pozorování pocit, který po staletí zažívali pozorovatelé, kteří sledovali měsíce Jupitera, satelity kolem Saturnu nebo proměny polárních čepiček u Marsovských pólů.

Slunce

Autor: Michal Švanda

publisher: Aventinum

Publikace o Slunci vychází jako dvojník k již známé knize o Měsíci. Jejím smyslem je ukázat, že Slunce není tak nudné, jak na první pohled vypadá. I když je vidět výhradně ve dne, jeho pozorování je velmi zajímavé a v ničem si nezadá s ostatními objekty hvězdného nebe. Čtenář se seznámí se sluneční mytologií, vnitřní strukturou Slunce, sluneční aktivitou i s vlivem Slunce na život člověka.

Atlas Měsíce

publisher: Aventinum

K životnímu jubileu našeho předního astronoma Ing. Antonína Rükla vychází česky, anglicky, německy  a maďarsky jeho stěžejní dílo, uznávané na celém světě. Unikátní atlas na 76 mapách podrobně zobrazuje celou přivrácenou stranu Měsíce - zpracovanou pro pozorovatele z řad profesionálů, amatérů i laiků. Upozorňujeme, že toto jedinečné dílo již nikdy nevyjde v této podobě.

Měsíc