Filtrování

Měsíc

Autor: Pavel Gabzdyl

publisher: Aventinum

Kniha o našem nejbližším kosmickém sousedu je rozdělena do tří částí. V první se dozvídáme o jeho geologické historii a vývoji, druhá je zaměřena na výzkum Měsíce pomocí sond a výprav a ve třetí části je Měsíc představen jako objekt vhodný k pozorování dalekohledem. V knize najde čtenář i odpovědi na otázky, jaký vliv má Měsíc na Zemi a na nás a na závěr je seznámen s přehledem měsíčních minerálů

Planety

publisher: Aventinum

Nové rozšířené vydání, doplněné Mgr. Michalem Švandou o nové poznatky z planetologie je netradičním průvodcem světem planet. Již první vydání této knihy bylo okamžitě rozebráno. Popisuje a obrazově dokumentuje nejzajímavější místa na planetách a jejich družicích, přičemž se pokouší podat vysvětlení, proč jsou planety takové, jaké jsou. Kniha ale není jen pouhou exkurzí do světa planet, klade si

Zlaté století astronomie

publisher: Aventinum

20. století bylo bohaté na velké astronomické události a objevy. Bezprostřední inspirací k sestavení této knihy byl stejnojmenný televizní seriál, který vybíral nejen popis ztrhujících výsledků soudobé astronomie, ale i vylíčení cest a okolností, které k novým epochálním objevům vedly. Kniha vzdává také hold všem slavným i pozapomenutým ženám a mužům, kteří se zasloužili o dnešní převratné

Slunce dalekohledem

Autor: Michal Švanda

publisher: Aventinum

Každou vteřinu se na Slunci něco děje, a aby se zájemci o toto dění mohli na Slunce dívat, vyšla tato publikace. Zájemci o studium Slunce mají dnes vhodnou astronomickou literaturu i techniku. Ale i tak se z naší publikace mohou dozvědět o tom, co a jak lze na Slunci vidět, i jakou zvolit techniku pozorování. Tato publikace zároveň doplňuje již vydané příručky Měsíc dalekohledem, Sluneční

Slunce

Autor: Michal Švanda

publisher: Aventinum

Publikace o Slunci vychází jako dvojník k již známé knize o Měsíci. Jejím smyslem je ukázat, že Slunce není tak nudné, jak na první pohled vypadá. I když je vidět výhradně ve dne, jeho pozorování je velmi zajímavé a v ničem si nezadá s ostatními objekty hvězdného nebe. Čtenář se seznámí se sluneční mytologií, vnitřní strukturou Slunce, sluneční aktivitou i s vlivem Slunce na život člověka.

Náš vesmír