Karkoschkův astronomický atlas hvězdné oblohy

Autor: Erich Karkoschka

publisher: CPress

Nové aktualizované vydání neocenitelného pomocníka pro pozorování hvězdné oblohy. V knize je rovněž představeno 250 zajímavých „deep sky“ objektů, jež lze dobře pozorovat dalekohledem odpovídající velikosti. Díky zdařilé kombinaci přehledných mapek celé hvězdné oblohy, zvětšených vyhledávacích mapek a popisu všech objektů si titul našel již velkou obec svých příznivců. Astronomický atlas

Svět lokomotiv

Autor: Kolektiv autorů - Bohuslav Fultner,Josef Schrötter

publisher: CPress

Poutavá a bohatě ilustrovaná kniha, která by neměla chybět v knihovničce žádného zájemce o lokomotivy a vše, co souvisí s jejich vývojem, provozem a zabezpečením. Je určená zejména pro mladší čtenáře, kteří mají o železnici zatím jen matné představy a svět lokomotiv teprve začínají objevovat. Kniha je doplněna barevným atlasem parních, elektrických a motorových lokomotiv včetně vlaků nové

Tajemná zatmění

Autor: Petr Horálek

publisher: CPress

Putování po celém světě za nejkrásnějšími nebeskými divy. V minulosti se jich lidé obávali. Brali je jako zlá znamení. Doba se však změnila… Nové, doplněné vydání knihy známého fotografa hvězdné oblohy Petra Horálka bude vaším průvodcem po patrně nejkrásnějších a zároveň jedněch z nejvzácnějších úkazů na obloze – slunečních a měsíčních zatměních. Dozvíte se, jak bylo lidstvo od nepaměti

Dobytí Měsíce - Příběh programu Apollo

Autor: Tomáš Přibyl

publisher: CPress

Největší dobrodružství v lidských dějinách“ Psal se květen 1961, když americký prezident Kennedy vyhlásil za národní cíl příštího desetiletí přistání člověka na Měsíci. Tak se zrodil program Apollo. Kniha Dobytí Měsíce vám detailně představí jeho cestu. Strhující vyprávění provází přes 450 fotografií, které vám dají nahlédnout do zákulisí NASA a přenesou vás o půl století zpátky do největšího

Vesmírné osudy

Autor: Kolektiv autorů - Lukáš Houška,Ondřej Šamárek

publisher: CPress

29 životních příběhů bez nichž by kosmonautika neexistovala. Od Julese Verna po Elona Muska. Cesty do vesmíru jsou každodenní realitou moderního světa. Kosmonautika každému z nás usnadňuje běžný život, aniž to často tušíme nebo vnímáme. Jedná se o jedno z nejbouřlivěji se rozvíjejících odvětví lidské činnosti, jehož vznik a vývoj se datuje mnohem dříve, než první družice v roce 1957 zamířila na

Sleva 23 % z běžně ceny 1 290 Kč

Vzhůru do Vesmíru! - Historie cesty člov

Autor: Michal Polák

publisher: CPress

Dnes bereme starty kosmických raket téměř jako již něco samozřejmého. Byla ovšem doba, a nikoli tak dávná, kdy celá kosmonautika byla prakticky ještě v plenkách a kdy její vývoj určovalo především soupeření USA a SSSR během studené války. Ačkoli mnohé z toho bylo tehdy popoháněno politickými a vojenskými zájmy, byla to především doba vzrušujících technických objevů, které posouvaly hranice

Lodě na dně oceánu - NÁMOŘNÍ ZÁHADY A KATASTROFY OD STŘEDOVĚKU DO SOUČASNOSTI

Autor: Ondřej Fér

publisher: CPress

NÁMOŘNÍ ZÁHADY A KATASTROFY OD STŘEDOVĚKU DO SOUČASNOSTI Lidé se odnepaměti pouštějí do souboje s mořem. Podle pojišťovny Lloyd‘s se ročně potápí průměrně 271 lodí, za dvě tisíciletí mořeplavby ztratilo lidstvo celkem milion civilních plavidel. Lodě klesají ke dnu bez ohledu na technický pokrok a zdokonalování konstrukčních prvků, navigace i systémů zvyšujících bezpečnost plavby. Jaké jsou

Tajemná zatmění

Autor: Petr Horálek

publisher: CPress

V minulosti se jich lidé obávali. Brali je jako zlá znamení. Doba se však změnila…Poutavá populárně-naučná kniha bude vaším průvodcem po patrně nejkrásnějších a zároveň jedněch z nejvzácnějších úkazů na obloze – slunečních a měsíčních zatměních. Dozvíte se, jak bylo lidstvo od nepaměti fascinováno těmito jevy, poznáte historii pozorování i vědeckou současnost. Poznáte zákony, podle kterých se

Nebeské symfonie + CD

Autor: Kolektiv autorů - Petr Horálek,Miloš Rábl,Vladislav Slezák

publisher: CPress

Vesmírným poutníkem díky mimořádnému spojení fotografií a hudby. Vydejte se na jedinečnou pouť vesmírem a vychutnejte si výhledy do nebe plného hvězd. Nevšední spojení dech beroucích fotografií a podmanivých tónů relaxační hudby na přiloženém CD vám zprostředkuje neopakovatelný audiovizuální zážitek. Za doprovodu skladeb talentovaného elektronického virtuosa Miloše Rábla se projdete pod hvězdným

Honba za démonem - Příběh o překonání zvukové bariéry

Autor: Dan Hampton

publisher: CPress

Od autora bestselleru Viper Pilot“ Po Hirošimě se ukázalo jako klíčové dokázat vyslat jaderné zařízení ke svému cíli rychleji než nepřítel. Tak se na pusté letecké základně v kalifornské Mohavské poušti zrodil přísně tajný program. Shromáždil skupinu mimořádných pilotů, mezi nimi i esa druhé světové války Chucka Yeagera a George Welche, kteří riskovali své životy na experimentálním letadle, aby