Ostatní

Kniha vědy

20 % Doprava zdarma
Kniha vědy je další ze série přehledových oborových publikací (Kniha filozofie, Kniha psychologie, Kniha ekonomie), určených pro nejširší veřejnost od úplných začátečníků až po pokročilé studenty a odborníky. Provází nás vývojem vědeckého myšlení, objevů a vynálezů od počátků až do současné doby a v chronologickém řazení seznamuje s nejvýznačnějšími vědci a jejich teoriemi. Kniha zaujme i svou

Vojenské a válečné vlaky

Autor: Petr Lapáček

publisher: CPress

Železnice reprezentovaná parní lokomotivou přispěla v 19. století významnou měrou ke sblížení světa, její rychlý rozvoj však zakrátko ocenili i generálové a železnice se tak stala jedním z nejdůležitějších článků všech vojenských tažení. V této publikaci autor poutavou formou přibližuje historii a vývoj železnice ve válečných dobách, od prvopočátků přes první a druhou světovou válku a období

Prostě Einstein! - Geniální myšlenky vtipně a jasně

Autor: Vaas Rüdiger

publisher: Grada

Génius a popstar fyziky Albert Einstein před více než sto lety znovuobjevil vesmír – a jeho revoluční teorie je stále vrcholně aktuální, jak nám nedávno ukázala měření gravitačních vln. Co přesně ale Einstein vlastně objevil, jak se jeho teorie prověřovaly a proč by bez nich nefungovala satelitní navigace? Tato knížka plná vtipných ilustrací a příhodně nazvaná »Prostě Einstein!« vysvětluje

Železnicí přes mosty a tunely

Autor: Kolektiv autorů - Josef Schrötter, Bohuslav Fultner

publisher: CPress

Poznejte nejkrásnější stavební prvky železnice - tunely, mosty, viadukty...

Druhý věk strojů - Práce, pokrok a prosperita v éře špičkových technologií

Autor: Kolektiv autorů - Erik Brynjolfsson, Andrew McAfee

publisher: Jan Melvil publishing

Žijeme v době úžasného pokroku digitálních technologií. Naše generace zdědila více příležitostí ke změně světa než všechny generace před ní. S touto objevnou knihou, která vychází v 15 jazycích, objevíte blízkou budoucnost a vstoupíte do druhého věku strojů vybaveni informacemi, které vám a vašim dětem pomohou uspět.

Od kompasu k GPS - Jste zde, dějiny a budoucnost toho, jak se nacházíme

Autor: Hiawatha Bray

publisher: Nakladatelství MatfyzPress MFF

Snaha vědět, kde jsme a kudy se vydat na cestu, provází člověka od nepaměti.

Kvantová kniha odpovědí - Jak kvantová věda vysvětluje lásku, smrt a smysl života

Autor: Goswami Amit

publisher: Anag

Základním předpokladem autora je, že kvantová fyzika není jen budoucností vědy, je také klíčem k porozumění vědomí, životu, smrti, Bohu, psychologii a smyslu života. Odpovědi na veškeré otázky podává kvantová teorie. Kvantová fyzika je protijedem k morální sterilitě a mechanistickému přístupu vědeckého materialismu a je nejlepším a nejčistším způsobem k pochopení našemu vesmíru. Stručně řečeno,

Budoucnost mysli - Fascinující průvodce světem technologií, které umožňují realizovat sny tvůrců…

Autor: Michio Kaku

publisher: BIZBOOKS

Známý fyzik a zkušený popularizátor vědy Michio Kaku ve své nejnovější knize popisuje, jak daleko věda pokročila v realizaci představ tvůrců sci-fi, jako je čtení myšlenek, telekineze, stahování vzpomínek a dovedností podobně jako v Matrixu nebo sdílení myšlenek a emocí přes „brain-net“, internet mysli. Za posledních patnáct let jsme se o mozku dozvěděli více než za celá milénia, která tomu

Jak vyložit svět - Objevování moderní vědy

Autor: Steven Weinberg

publisher: Slovart

20 % Doprava zdarma
Kniha Výklad světa je fascinující zprávou o tom, jak dějiny fyziky ovlivnily naše uvažování a vývoj lidstva. Nositel Nobelovy ceny za fyziku Steven Weinberg doprovází čtenáře od antického Milétu přes středověký Oxford a katedrální školu v Chartres až po nejnovější výzkumy v CERNu. Ukazuje, že antičtí a středověcí badatelé nejenže nevěděli o světě to, co víme dnes, ale ani nechápali, co to znamená

Češi znovu dobývají vesmír

Autor: Kamil Miketa

publisher: Mladá fronta

Cesta do „evropského“ vesmíru se nám otevřela v roce 1978, kdy se Vladimír Remek stal prvním evropským kosmonautem v historii. V programu Interkosmos jsme ještě téhož roku, kdy odstartoval Vladimír Remek, vypustili z kosmodromu Pleseck družici Magion, „cvrčka“ o rozměrech pouhých 30×30×16 centimetrů a váze 15 kilogramů. Družic bylo více, ale po rozpadu východního bloku a zániku Interkosmu v roce

Einstein

Autor: Walter Isaacson

20 % Doprava zdarma
Nová monografie největšího vědce za posledních sto let – Alberta Einsteina – se opírá o exkluzivní dokumenty a informace z rodinného archivu. Kniha se tedy nevěnuje jen vědeckým teoriím, ale odkrývá i Einsteinův osobní život: jeho léta dospívání a první experimenty v Německu, práci na švýcarském patentovém úřadě, dvě manželství a děti, jeho roli při vývoji atomové bomby nebo nabídku stát se

Star Trek a věda

Autor: Lawrence M. Krauss

publisher: Nakladatelství MatfyzPress MFF

Kniha Star Trek a věda (původní název The Physics of Star Trek) reaguje na svět sci-fi série Star Trek. Ta se stala od počátku šedesátých let minulého století celosvětovým fenoménem.

Kniha odpovědí

Autor: Bjorn Carey

Časopis Popular Science byl založen v roce 1872 a se 6,7 miliony čtenáři je nejčtenějším časopisem o vědě a technice na světě. Každý měsíc Popular Science přináší novinky z oblasti vědy, které ovlivňují náš každodenní život. Popular Science se řadí mezi nejdéle vydávané magazíny ve Spojených státech amerických. Vychází v pěti světových jazycích a v devíti zemích. Jeho webové stránky PopSci.com

Honba za démonem - Příběh o překonání zvukové bariéry

Autor: Hampton Dan

publisher: CPress

Od autora bestselleru Viper Pilot“ Po Hirošimě se ukázalo jako klíčové dokázat vyslat jaderné zařízení ke svému cíli rychleji než nepřítel. Tak se na pusté letecké základně v kalifornské Mohavské poušti zrodil přísně tajný program. Shromáždil skupinu mimořádných pilotů, mezi nimi i esa druhé světové války Chucka Yeagera a George Welche, kteří riskovali své životy na experimentálním letadle, aby

České vynálezy a objevy světového formátu

Autor: Novák Jan A.

publisher: Alpress

Vynálezy a objevy a především lidé, kteří se o ně zasloužili, jsou po staletí hnacím motorem lidstva. Jak se o běh posledních desetiletí zasloužili našinci? Jsou lékařství, strojní průmysl a astronomie jediné vědní obory, ve kterých se můžeme pyšnit prvenstvím? Více vám přiblíží kniha úspěšného publicisty a záhadologa.

Být tak strojem - Putování mezi kyborgy, utopisty, hackery a futuristy, kteří řeší skromný problém…

Autor: Mark O'Connell

publisher: Práh

„Všechny příběhy začínají od našeho konce: vymýšlíme si je, protože umíráme. Už od prvního okamžiku, kdy jsme příběhy začali vyprávět, do nich vplétáme touhu uniknout ze svých lidských těl a stát se něčím lepším než zvířaty (jimiž jsme).“ Lidstvo vždy fascinovala představa nesmrtelnosti a asi nikdy ho fascinovat nepřestane. Už několik tisíc let starý bájný Epos o Gilgamešovi zmiňuje touhu nalézt

Stručná historie téměř všeho

Autor: Bill Bryson

publisher: PRAGMA

20 % Předprodej

Předobjednávka

Vědci, vynálezci a podnikatelé v Českých zemích - současnost

Autor: neuveden

publisher: Jonathan Livingston

24 % Novinka
Tento svazek knižnice Vědci, vynálezci a podnikatelé v českých zemích se výrazně odlišuje od dosavadních pěti svazků. V nich jsme přinesli příběhy významných vědců, vynálezců a podnikatelů, kteří se nesmazatelně zapsali do české, ale i evropské historie a zasloužili se o pokrok v mnoha oborech lidského počínání, v zemědělství, medicíně, průmyslu, dopravě a jinde, a na které bychom neměli

Vytváření věcí

Autor: Bruce Sterling

publisher: UMPRUM - Vysoká škola umělecko

24 % Novinka
Kniha Bruce Sterlinga, která vyšla pod názvem Shaping Things v roce 2005 u MIT Press, pojednává o historii a budoucnosti navrhování věcí z hlediska futurologických perspektiv designu. Sterling jako spisovatel science fiction dokáže pracovat s neologismy a v knize vytváří úžasná spojení moderních a starých technologií, nových kategorií objektů v sítích programovatelných systémů. Knížka je

Skryté srdce kosmu - Lidstvo a nový příběh

Autor: Swimme Brian Thomas

publisher: Malvern

24 % Novinka
Matematický kosmolog Brian Swimme se ve Skrytém srdci kosmu zamýšlí nad tím, jak dnešního člověka – a zvláště naše děti – vymanit z uvěznění, do nějž byli v moderní době uzavřeni úzce materialistickým pohledem na svět a konzumním způsobem života, a jak je otevřít novému kontaktu s vesmírem. Přesněji řečeno, jak nás znovu do vesmíru iniciovat. Taková iniciace není jen intelektuální záležitostí,

Věda v kostce

Autor: neuveden

20 % Novinka
Ohromující fotografie a 3D ilustrace doprovázené přehledným informativním textem umožňují seznámení s jednotlivými vědními obory naprosto jedinečným způsobem. Jaká je struktura krystalu? Jak probíhá proces, při němž se utvářejí horniny? Jaký je princip působení energie, která pohání vesmír? Jaké síly uvádějí do pohybu motor a jaké zákonitosti umožnují člověku létat, plavit se a objevovat hlubiny?

Čtení 1+1 zdarma - levý