Věda a technika - Zdeněk Pokorný

Náš vesmír

Autor: Kolektiv autorů - DUŠEK JIŘÍ,GRYGAR JIŘÍ,POKORNÝ ZDENĚK

publisher: Aventinum

Komplexní pohled na vesmír pro široký okruh čtenářů. Kniha je rozdělena do několika kapitol (Slunce, Země, Měsíc, Obří planety, Malá tělíska ve sluneční soustavě... až po Vesmír velkých měřítek) a mapuje na cca 300 vyobrazeních – družicových fotografiích, grafech atd., doplněných i pro laiky zajímavým textem náš vesmírný obzor – od naší sluneční soustavy až po informace o vzdálených galaxiích

Planety

Autor: Kolektiv autorů - Zdeněk Pokorný, Michal Švanda

publisher: Aventinum

Nové rozšířené vydání, doplněné Mgr. Michalem Švandou o nové poznatky z planetologie je netradičním průvodcem světem planet. Již první vydání této knihy bylo okamžitě rozebráno. Popisuje a obrazově dokumentuje nejzajímavější místa na planetách a jejich družicích, přičemž se pokouší podat vysvětlení, proč jsou planety takové, jaké jsou. Kniha ale není jen pouhou exkurzí do světa planet, klade si

Zlaté století astronomie

Autor: Zdeněk Pokorný

publisher: Aventinum

20. století bylo bohaté na velké astronomické události a objevy. Bezprostřední inspirací k sestavení této knihy byl stejnojmenný televizní seriál, který vybíral nejen popis ztrhujících výsledků soudobé astronomie, ale i vylíčení cest a okolností, které k novým epochálním objevům vedly. Kniha vzdává také hold všem slavným i pozapomenutým ženám a mužům, kteří se zasloužili o dnešní převratné